Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Help Player Contract Style


Marcelito17
 Share

Recommended Posts

Hello everyone, I would like to know advice on the contract styles of the players (Key Player, First Team, Rotation, Replacement, Great Promise and Youth), when to rest or rotate each of them in a game because sometimes in my save data makes me dislike the key players and rotation.

 

 What should I do?

 

 Also before the matches (specifically before 2 days), My tactical staff tells me which players are resigned and motivated to play the game, what I must do so that this does not affect my players' contract status

Link to comment
Share on other sites

Am not 100% clear on your questions, but here are some things which contract status (key, rotation, etc) have an impact on:

  • affects player expectations of game time => a ‘key player’ expects to play most matches, a ‘backup’ player doesn’t. If they don't play as much as expected, they may get unhappy / ask for more game time / transfer.
  • affects player expectations of weekly wage => a ‘backup’ player on low wages, who then starts most games, may ask for a new contract / higher wages to reflect his importance to the first team.
  • affects player influence on squad dynamics => a ‘key player’ will have more influence and impact on the squad’s dynamics (professionalism, work rate, determination, etc)

… while here are some things I think has no impact / no influence:

  •  how much rest a player needs - instead this is based on their fitness level, stamina, and injury proneness for example.
  •  how motivated / resigned a player is for the next game - instead this is based on player personality + whether they’ve been playing in the most recent few games I think. 

Thoughts? Am happy to be told “you are wrong” by the Vibe community 🙂 

Link to comment
Share on other sites
6 hours ago, DanEnglish said:

No estoy 100% claro en sus preguntas, pero aquí hay algunas cosas en las que el estado del contrato (clave, rotación, etc.) tiene un impacto :

  • afecta las expectativas del jugador sobre el tiempo de juego => un 'jugador clave' espera jugar la mayoría de los partidos, un jugador 'suplente' no. Si no juegan tanto como se esperaba, es posible que no estén contentos/pidan más tiempo de juego/transferencia.
  • afecta las expectativas del salario semanal del jugador => un jugador 'respaldo' con salarios bajos, que luego comienza la mayoría de los juegos, puede solicitar un nuevo contrato / salarios más altos para resaltar su importancia para el primer equipo.
  • afecta la influencia del jugador en la  dinámica del equipo => un 'jugador clave' tendrá más influencia e impacto en la dinámica del equipo (profesionalismo, ritmo de trabajo, determinación, etc.)

… mientras que aquí hay algunas cosas que creo que no tienen impacto/ninguna influencia:

  •  cuanto descanso necesita un jugador; en cambio, esto se basa en su nivel de condición física, resistencia y propensión a las lesiones, por ejemplo.
  •  qué tan motivado / resignado está un jugador para el próximo juego; en cambio, esto se basa en la personalidad del jugador + si ha estado jugando en los juegos más recientes, creo. 

¿Pensamientos? Estoy feliz de que la comunidad de Vibe me diga "estás equivocado"🙂 

So those players who are resigned to playing games or lack tension for the game itself, could you put them on or is it better to leave them on the bench?

Link to comment
Share on other sites
6 hours ago, DanEnglish said:

No estoy 100% claro en sus preguntas, pero aquí hay algunas cosas en las que el estado del contrato (clave, rotación, etc.) tiene un impacto :

  • afecta las expectativas del jugador sobre el tiempo de juego => un 'jugador clave' espera jugar la mayoría de los partidos, un jugador 'suplente' no. Si no juegan tanto como se esperaba, es posible que no estén contentos/pidan más tiempo de juego/transferencia.
  • afecta las expectativas del salario semanal del jugador => un jugador 'respaldo' con salarios bajos, que luego comienza la mayoría de los juegos, puede solicitar un nuevo contrato / salarios más altos para reflejar su importancia para el primer equipo.
  • afecta la influencia del jugador en la  dinámica del equipo => un 'jugador clave' tendrá más influencia e impacto en la dinámica del equipo (profesionalismo, ritmo de trabajo, determinación, etc.)

… mientras que aquí hay algunas cosas que creo que no tienen impacto/ninguna influencia:

  •  cuánto descanso necesita un jugador; en cambio, esto se basa en su nivel de condición física, resistencia y propensión a las lesiones, por ejemplo.
  •  qué tan motivado / resignado está un jugador para el próximo juego; en cambio, esto se basa en la personalidad del jugador + si ha estado jugando en los juegos más recientes, creo. 

¿Pensamientos? Estoy feliz de que la comunidad de Vibe me diga "estás equivocado" 🙂 

En este ámbito de estado de contrato, si habláramos de porcentajes totales:

*Los jugadores Claves jugarían un 85 - 90 - 100 % de partidos en la temporada (sin lesiones o expulsiones)

* Los jugadores de Primer equipo jugarían un 70 - 80 % de partidos en la temporada (sin lesiones o expulsiones)

* Los jugadores de rotación o Suplentes jugarían un 50 - 60% de partidos en la temporada (sin lesiones o expulsiones)

*Los jugadores de recambio jugarían un 30 - 40% de partido en la temporada (sin lesiones o expulsiones)

Déjame saber si estoy en lo correcto o corrígeme si me estoy equivocando amigo 

Link to comment
Share on other sites

I’m not sure + I don’t really care about the players’ contract status.

Usually with top teams in Europe, I have two teams, plus a few extra backups to make a +25 player squad.

Example - even if Ronaldo’s contract says he is a “key player”, if I want him in my 2nd team, then he’s going to play <50% of games.

What I do / you may do something different 🙂 

Spoiler
  • first team of 11 players for league / key cup games) - e.g. Martial, Rashford and Sancho upfront for Man Utd. Play ~2/3 (50-80%) of games.
  • second team of another +11 players  for most cup games + easier league games - e.g. Ronaldo, Elanga and Lingard upfront. Play ~1/3 (20-50%) of games.
  • plus a few squad / backup players to use as subs or injuries - e.g. Cavani, Mata. Play 0% to 20% of games.
  • plus youth players out on loan (who could be recalled if needed) - e.g. Garanacho, McNeil. Play 0% of games for me in that season.

When I sign new players / new contracts, then usually I try to align the players’ contract status with the above. But for existing contracts statuses, I don’t care much.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...