Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tactics 4222 ou 442

Recommended Posts

C’est une tactique que j’ai découvert sur Facebook il y’a déjà plusieurs mois et qui a très bien fonctionné pour mes équipes,pour tirer le meilleur parti de la tactique vous devez avoir plusieurs liens solides entre vos joueurs;si vous quelques suggestions à me faire pour améliorer cette que j’affectionne particulièrement n’hésitez surtout pas !

IMG_4239.png

IMG_4240.png

IMG_4241.png

IMG_4242.png

Edited by noahfmde
C’était mal répertorier j’ai mis dans chat alors que c’est une tactique

Already repeatedly said that only in English should write a post, but there will always be someone who does not care, you can do it with the help of a translator. Even if the translator translates the text of the post, what about the screenshot where the roles in French? Think about it. 

Edited by till malkovich
Il y a 2 heures, jusqu'à ce que malkovich dise :

Déjà dit à plusieurs reprises que seulement en anglais devrait écrire un post, mais il y aura toujours quelqu'un qui ne s'en soucie pas, vous pouvez le faire avec l'aide d'un traducteur. Même si le traducteur traduit le texte du message, qu'en est-il de la capture d'écran où les rôles sont en français ? Pensez-y.

Désolé mais sa prend juste 2 secondes,1 clique pour traduire une page les gars un peut de sérieux 

Il y a 2 heures, jusqu'à ce que malkovich dise :

Habituellement, les résultats de la saison devraient également être affichés, comme nous le faisons ici.

J’ai vue la même la même chose sous un autre post et personne n’a rien dis

pls update us about the player roles in english language. I'm sorry but i'm not able to translate the role from French.

Tks in advance

2 hours ago, noahfmde said:

Désolé mais sa prend juste 2 secondes,1 clique pour traduire une page les gars un peut de sérieux 

Ouais mais toi aussi ça devrait te prendre une seconde avant de poster de copier coller dans Google translate. C'est juste une question de respect pour les autres. Tes rôles dans tes captures d'écran sont en français, c'est incompréhensible pour la plupart. Change la langue de ton jeu en anglais et reprend des screens.

Merci d'avance !

8 hours ago, noahfmde said:

do you want us to translate what is written on the screenshot, seriously?

added 0 minutes later
8 hours ago, noahfmde said:

J’ai vue la même la même chose sous un autre post et personne n’a rien dis

You must be kidding me. Don't look at others doing this, but do it right, then people will be able to appreciate what you posted here, otherwise what's the point of arguing with everyone. Good luck.

6 hours ago, Helio said:

Ouais mais toi aussi ça devrait te prendre une seconde avant de poster de copier coller dans Google translate. C'est juste une question de respect pour les autres. Tes rôles dans tes captures d'écran sont en français, c'est incompréhensible pour la plupart. Change la langue de ton jeu en anglais et reprend des screens.

Merci d'avance !

Vous devez faire des rangées en anglais pour que les gens comprennent mon pote

37 minutes ago, leedsunited87 said:

That's what I was trying to tell him as well 

1 hour ago, till malkovich said:

do you want us to translate what is written on the screenshot, seriously?

added 0 minutes later

You must be kidding me. Don't look at others doing this, but do it right, then people will be able to appreciate what you posted here, otherwise what's the point of arguing with everyone. Good luck.

Do you post results in all topic you open about your tactic? For example, in the topic where you published a non-sense 30 generic tactics? Or when you post in 2024 tactic tested in Fm22/2023? Anyone tolds about it in that topic?

Translate the roles need max 30 seconds with Google, even if it's suitable posting screenshot in english in general (mainly if someone asks it in the right way)

Gk

Wb -Bpd - Bpd - Wb

Ap - B2b

If - if

Cf - P

(The only roles that need really a translation were the last three).

Il y a 10 heures, oskarsson81 a dit :

Poutez-vous des résultats dans tous les sujets que vous ouvrez à propos de votre tactique ? Par exemple, dans le sujet où vous avez publié une absurdité 30 tactiques génériques ? Ou lorsque vous publiez en 2024 tactique testée en Fm22/2023 ? Quelqu'un en a-t-il parlé dans ce sujet ?

Traduisez les rôles qui ont besoin d'un maximum de 30 secondes avec Google, même si cela convient pour publier une capture d'écran en anglais en général (principalement si quelqu'un le demande de la bonne manière)

Gk

Wb -Bpd - Bpd - Wb

Ap - B2b

Si - si

Cf - P

(Les seuls rôles qui ont vraiment besoin d'une traduction étaient les trois derniers).

Mais justement moi quand les tactiques sont en anglais je met mon jeux qui est a la base en français,en anglais sa me prend juste 2seconde, ils veulent m’empêcher de parler ma langue natale pour eux c’est un manque de respect,ont est la pour s’amuser ensemble mais bon… bonne journée frérot 🫶🏽

Il y a 12 heures, leedsunited87 a déclaré :

Voilà c’est beaucoup mieux formulé, l’autre est aigri je sais pas pourquoi;

Moi d’ailleurs j’aime bien vos créations !

il me manque juste les résultats que je n’ai plus,je vais refaire une nouvelle saison et vous partager les résultats,je suis juste désolé pour les résultats 

1 hour ago, noahfmde said:

Voilà c’est beaucoup mieux formulé, l’autre est aigri je sais pas pourquoi;

Moi d’ailleurs j’aime bien vos créations !

il me manque juste les résultats que je n’ai plus,je vais refaire une nouvelle saison et vous partager les résultats,je suis juste désolé pour les résultats 

Pas de problème mon pote

12 hours ago, oskarsson81 said:

Do you post results in all topic you open about your tactic? For example, in the topic where you published a non-sense 30 generic tactics? Or when you post in 2024 tactic tested in Fm22/2023? Anyone tolds about it in that topic?

Translate the roles need max 30 seconds with Google, even if it's suitable posting screenshot in english in general (mainly if someone asks it in the right way)

Gk

Wb -Bpd - Bpd - Wb

Ap - B2b

If - if

Cf - P

The 2 wingers should be Inverted Wingers and not Inside Forward

14 hours ago, oskarsson81 said:

Gk

Wb -Bpd - Bpd - Wb

Ap - B2b

If - if

Cf - P

Have you tried them all before you say that? These as you put it nonsense tactics are taken from different resources from different users, and what is the problem that some tactics are tested on older versions of the game, I at least do not shout about it that they are the most successful, who needs to try, and where there are no results of the whole season, I agree, this is my omission, which I am trying to correct, yes I should not have reacted to his answers, but when poke in response to some 2 seconds on the translator, so you put it in the language that others write and there will be no questions. For me the indicator that there were so many downloads, not the opinion of one who hardly knows what he is writing about my posts, the dog barks the caravan goes.

Edited by till malkovich
10 hours ago, till malkovich said:

Have you tried them all before you say that? These as you put it nonsense tactics are taken from different resources from different users, and what is the problem that some tactics are tested on older versions of the game, I at least do not shout about it that they are the most successful, who needs to try, and where there are no results of the whole season, I agree, this is my omission, which I am trying to correct, yes I should not have reacted to his answers, but when poke in response to some 2 seconds on the translator, so you put it in the language that others write and there will be no questions. For me the indicator that there were so many downloads, not the opinion of one who hardly knows what he is writing about my posts, the dog barks the caravan goes.

You still continue with arrogant way of writing.

So if You admit that was you  "omission", why pretend it from others instead of, simply, kindly request an english screenshot? Unuseful polemic, I repeat.

About testing 30-actic: do you tried each of them? Number of download means NOTHING. How many feedback about leak/points of strenght do you have received in that topics? I don't spend time that You don't spend for your test. I, lilke the others. Same way, a tactic tested in fm22 with request of testing in fm24 means that You don't want spend time to test it in fm24.

And I've tested the 90% of tactics posted on this forum.

Regarding the tactic, I tested and I think thas has a weakness in the roles of central defenders: if You have a medium low squad, the opponents score easily on counterattacks.

I tested it with Libero (on left, behind the Ap) and Central Defender, instead of couple of BPD, with good results. After the update, in general, setting a Libero in defense roles is the best way to improve defensive solidity (tried also in other tactic with 3-line defense).

Regarding to forwards, the Poacher has very low ratings, so I changed both forwards in Poacher and this has improved the scoring.

Poachers add deepness to squad gaming, so there's more space in last third for midfield with dinamyc role like AP and B2B, and also all-over pressing is more effective  in the last third (considering that "run at defence" option is set on)

2 hours ago, oskarsson81 said:

You still continue with arrogant way of writing.

So if You admit that was you  "omission", why pretend it from others instead of, simply, kindly request an english screenshot? Unuseful polemic, I repeat.

About testing 30-actic: do you tried each of them? Number of download means NOTHING. How many feedback about leak/points of strenght do you have received in that topics? I don't spend time that You don't spend for your test. I, lilke the others. Same way, a tactic tested in fm22 with request of testing in fm24 means that You don't want spend time to test it in fm24.

And I've tested the 90% of tactics posted on this forum.

90% tested you say, and who's being arrogant. Exactly it was a waste of time answering you.

And that's what we get when older players leave the game because this year's Netflix BS... A bunch of teenagers fighting...

This seems to be a VERY attacking tactic. Seems more suitable for a top team, and less suitable for a league’s weaker team - is that right?

Attacking mentality, fast tempo, high / intense press, two player AP / B2B midfield combo, two WBs and two BPDs … that’s a very attacking setup. Guess it both scores, and concedes, quite a lot of goals … ?

🙂 

Il y a 9 heures, DanEnglish a déclaré :

Cela semble être une tactique TRÈS attaquante. Semble plus approprié pour une équipe de haut niveau, et moins adapté pour l'équipe la plus faible d'une ligue - n'est-ce pas ?

Mentalité d'attaque, rythme rapide, presse haute / intense, combo de milieu de terrain AP / B2B à deux joueurs, deux WB et deux BPD... c'est une configuration très attaquante. Devinez qu'il marque à la fois et concède beaucoup de buts... ?

🙂 

Oui c’est mieux de preference avec une top team mais j’ai essayé avec l’ajax,l’atalanta avec quelques recrues,j’ai pu finir 2 eme du calcio mais j’encaissais pas beaucoup de but mais faudrait que je teste en ligue inférieur mais honnêtement je doute de son efficacité par exemple en deuxième division 

Just now, noahfmde said:

Yes, it's better to prefer with a top team but I tried with the ajax, the atalanta with some recruits, I was able to finish 2nd in the calcio but I didn't score a lot of goals but I would have to test in the lower league but honestly I doubt its effectiveness for example in the second division

Agreed. Ajax + Atlanta should be amongst the ‘better’ teams in their league 👍 It could be effective in the lower leagues, but you’d probably need to be one of the ‘better’ teams there.

Just from looking at this tactic (not testing it) - I would suggest NOT using this if you are a ‘bottom’ half of the table team - unless you will rebuild them with a much better squad.

Le 08/02/2024 à 00h30, oskarsson81 a déclaré :

En ce qui concerne la tactique, j'ai testé et je pense que cela a une faiblesse dans les rôles des défenseurs centraux : si vous avez une équipe moyennement basse, les adversaires marquent facilement sur les contre-attaques.

Je l'ai testé avec Libero (à gauche, derrière l'Ap) et Central Defender, au lieu de quelques BPD, avec de bons résultats. Après la mise à jour, en général, le fait de définir un Libero dans les rôles de défense est le meilleur moyen d'améliorer la solidité défensive (essayé également dans d'autres tactiques avec une défense en 3 lignes).

En ce qui concerne les attaquants, le braconnier a des notes très faibles, alors j'ai changé les deux attaquants dans Poacher et cela a amélioré le score.

Les braconniers ajoutent de la profondeur au jeu d'équipe, de sorte qu'il y a plus d'espace dans le dernier tiers pour le milieu de terrain avec un rôle dynamyc comme AP et B2B, et aussi la pression partout est plus efficace dans le dernier tiers (considérant que l'option "courir à la défense" est définie)

Merci pour votre réponse ! Je vais essayer de modifier les rôles en defense et attaque,comme vous me le dites,parceque j’ai réellement apprécié cette tactique,thank’s bro

Le 08/02/2024 à 03:19, Helio a déclaré :

Et c'est ce que nous obtenons lorsque les joueurs plus âgés quittent le jeu parce que le Netflix BS de cette année... Un groupe d'adolescents qui se battent...

Le personne en haut parle comme si il était supérieur au autre mais personne ne se bat,ont est ici pour s’amuser ensemble et dans des langues différentes…😉